Goneste STRESUL de la locul de munca!

Goneste STRESUL de la locul de munca!

loading...

Goneste STRESUL de la locul de munca!

Stresul nu are același impact pentru toți și nu îl simțim la fel, este diferit pentru fiecare dintre noi. Ce este stresant pentru o persoană, poate sau nu să fie la fel de stresant pentru o alta.

Sunt situații de viață când putem crede că nu avem nicio soluție pentru stresul cu care ne confruntăm. Ei bine, afla ca face parte integrantă din viața noastră și nu poate fi eradicat. Tot ce putem face este să învățăm să îl gestionăm.

Nimeni  nu doreste cu tot dinadinsul sa puna bete in roate celorlalti colegi, dar asemenea situatii apar destul de des la locul de munca, cerand luarea unor masuri urgente, care sa ii puna la punct pe cei responsabili si sa aduca totul pe un fagas normal, profitabil pentru toata lumea. Este intotdeauna corect sa ne adresam in mod direct colegilor care ne creeaza un stres, cerandu-le sa isi revizuiasca atitudinea si sa renunte la iesirile lor indiferent de motivele pe care acestia le-ar putea invoca.

Stresul apare ca reacție la agenții stresori. Simptomele sunt oboseală, dureri de cap, dureri de spate, dureri musculare, urmate de manifestări în plan cognitiv: scăderea gradului de concentrare, scăderea capacității de organizare și control, creșterea ratei de erori și confuzii, afectarea memoriei de scurtă și/sau lungă durată sau emoționale: stări de anxietate, atacuri de panică, nervozitate, culpabilitate, neliniște, insomnii, insatisfacție, frustrări, depresie, ajungând în cele din urmă la stări și patologii mai grave: tulburări digestive, hipertensiune, aritmii cardiace, infarct cardiac, diabet, accident vascular cerebral și chiar moarte.

Cauzele stresului la locul de muncă pot fi enumerate: sarcinile de lucru multiple, volumul mare de muncă, presiunea termenelor limită, orele suplimentare, de cele mai multe ori neremunerate sau necompensate în zile libere, nesiguranța locului de muncă, din cauza relațiilor tensionate pe care le au cu colegii sau cu superiorii și a hărțuirii psihologice.

Pentru a combate stresul la locul de munca prezentam aici cateva tehnici: planificarea sarcinilor ce trebuie desfășurate si prioritizarea lor, pauze scurte și dese, la fiecare oră, să privim lucrurile din perspectiva sănătoasă, dacă ai nevoie de ajutor, solicită-l.

 

loading...

Adauga si tu un comentariu!

comentarii

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )