Publicitate

loading...

Dacia a fost visul dintotdeauna al românilor. Odată cumpărată, românul o boteza și o trata precum un membru din familie!

Dacia a fost visul dintotdeauna al românilor. Odată cumpărată, românul o boteza și o trata precum un membru din familie!
loading...

În comunism, Dacia a fost visul dintotdeauna al românilor. Etichetat drept un obiect de lux de către conducătorii din acele vremuri, autoturismul a fost un lucru pe care puțini români îl puteau procura. O Dacia 1310 costa 75.000 de lei în anii ’80. Chiar și cu banii jos, o mașină Dacia putea fi achiziționată abia după o lungă așteptare. Odată cumpărată, românul o boteza și o trata precum un membru din familie.

Dacia a luat naştere în 1966 la Colibaşi(azi Mioveni) având la bază un acord între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcţia Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 şi s-a încheiat într-un timp record de doar un an şi jumătate.

Pe 1 iulie 1968, se încep testele la cele 217 staţii de lucru din uzină, iar pe 3 August 1966, se testează primul motopropulsor. Pe 20 August 1968, se începe producţia modelului Dacia 1100, un model sub licenţa Renault R8; acesta era o berlină cu tracţiune şi motor pe spate.

Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze, potrivit istorie-pe-scurt.ro.

Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44,000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în raliuri. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare.

După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă. Între 1970 – 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare. Astfel în 1970 apar 3 versiuni ale Daciei 1300 berline, printre care: 1300L(de la lux), 1300LS(lux super, destinată membrilor importanţi ai PCR) şi Dacia 1200, iar în 1973 este lansat modelul Break. Acest model s-a produs în peste 2 milioane de exemplare, devenind un simbol la fel de puternic precum Trabantul pentru Germania de Est. Tot în 1973 a fost lansat modelul Dacia 1302. 2000 de exemplare au fost fabricate, până în 1982.

După 1980, Dacia încearcă să producă un model pentru oraş, acest model se numea Dacia 500 sau Lăstun şi era produsă la Timişoara. La salonul de la Bucureşti din 1979 a fost prezentată varianta restilizată a modelului 1300, Dacia 1310. Tot în anii ’80, Dacia a mai produs modelul 2000. Conducerea şi-a dat acordul pentru începerea producţiei şi, din 1983, o variantă de lux, Dacia Sport 1410.

În 1985, inginerii de la Dacia încep proiectarea primului autoturism de concepţie 100% românească, dar nu va fi produsa decat in anul 1995. Între anii 1991 şi 1996 Dacia a comercializat modelul Dacia 1325 Liberta.

După 10 ani de aşteptare (1995), Dacia lansează primul model 100% românesc sub numele Dacia Nova.

În 2000 este lansat modelul SupeRNova, un model care a fost o evoluţie a Daciei Nova. În 2003, modelul SupeRNova este înlocuită de modelul Solenza.

In 2006 se lanseaza modelul Logan. La începutul anului 2007 este lansată noua autoutilitară Dacia Logan Van care din punct de vedere constructiv semana foarte mult cu modelul Logan MCV.

Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.

Dacia 500 Lăstun tunată la extrem!

loading...

Adauga si tu un comentariu!

comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

 
Hai si tu pe:
[ X ]