Cum sa gatesti mancare sanatoasa

0
103
Cum sa gatesti mancare sanatoasa

Consumul de hrană nutritivă nu este o opțiune, este o necesitate pentru o viață sănătoasă. Majoritatea populației suferă de unul sau mai multe deficiențe nutriționale, ceea ce face sa devina și mai important asigurarea că alimentele conțin toate substanțele nutritive esențiale în cantități suficiente.

Pentru o dietă sănătoasă și nutritivă, trebuie să gătiți mesele în cel mai sanatos mod posibil – prin alegerea ingredientelor sănătoase și gătitul în cel mai sănătos mod posibil. Iată pașii necesari pentru a găti alimente nutritiv:

Gatiti pe caldura medie

Gatiti pe caldura medie

Cantitatea de căldură pe care o folositi pentru mâncărurile dvs. ocupa o mare parte in rezultatul nutrițional. Supraîncălzirea nu numai că vă va depriva de gustul natural al mancarii, dar va distruge și substanțele nutritive delicate (cum ar fi carbohidrații complexi). De aceea, este recomandat să gătiți alimente la foc mediu. Acesta va împiedica, de asemenea, arderea sau lipirea pe fundul vasului de gătit. Chiar și la foc mediu, vasele care sunt făcute din metale sau ceramice (materiale nenaturale) distrug nutrienți delicați. Continuați să citiți pentru a afla cum poate fi prevenit pe deplin acest lucru.

Spălați alimentele în mod corect

Alimentele trebuie spălate diferit pentru a-și păstra substanțele nutritive. În general, pentru majoritatea legumelor, este recomandat să le spălați înainte de a le taia pentru ca acei nutrienți solubili în apă sa dispara. Evitați să vă îmbibați legumele in apa, deoarece acestea pot elimina substanțele nutritive cheie, cum ar fi vitamina C.

Nu țineți prea mult legumele pe foc

Legumele prajite prea mult pot deveni „ca terciul” ceea ce le schimba total gustul si valoarea nutritiva. Este important să le gătiți doar pentru o durată potrivită (conform ambalajului), astfel încât acestea să nu rămână atat nici ne-gatite, cat si nici prea gatite.

Utilizați întotdeauna vasele potrivite

Vasele de bucătărie au o mare importanță pentru valoarea nutritiva a hranei. Cele mai multe vase metalice și ceramice convenționale fac alimentele sa devina nesănătoase prin contaminarea cu toxine metalice reactive și distrugând substanțele nutritive cu căldura lor aspră. Puteți să vă faceți alimentația mai nutritivă prin a alege vesela potrivită – oale sănătoase și netoxice pure din lut. Lutul pur este natural inert, astfel încât nu reacționează cu alimentele unei entități biochimice, iar căldura lor unică, infraroșie, păstrează intacte substanțele nutritive.

Administrarea aburului

Administrarea aburului

Acesta este un alt aspect important al gătirii sănătoase. Cea mai mare parte a aburului generat în alimente sunt substanțele nutritive solubile în apă. Din cele 13 vitamine și minerale esențiale, 9 sunt solubile în apă, ceea ce înseamnă că se dizolvă în apă, se utilizează repede în organism și trebuie să fie alimentate în fiecare zi – organismul nu le depozitează. Cu vase convenționale, deoarece aburul continuă să iasa din oala, la fel ca și substanțele nutritive solubile în apă, mâncarea gătită rămâne încă deficientă.

Vasele din argilă pură pot fi proiectate ergonomic pentru a valorifica în mod natural nutritia alimentelor, astfel încât aburul care se ridică atinge suprafața interioară a capacului, se condensează și cade înapoi în mâncare, în loc de a ieși din vas ca și în cazul metalelor.

O alta parte foarte importanta este folosirea celui mai bun aragaz atat pentru gatitul lent, cat si pentru ceva rapid si gustos!

Avand grijă de aceste lucruri marunte, puteți să vă asigurați că vă pregătiți mâncarea într-o manieră cât mai sănătoasă posibil și corpul dumneavoastră primește toate substanțele nutritive de care are nevoie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here